Tussilago

2 inlägg inom loppet av några timmar...det tar sig!

Men i alla fall, idag har varit en riktigt fin och skön och varm(!) dag.
Tog en prommis med Melva som sov, plockade både tussilago och blåsippor till min kära mor.
Men när vi närma hos hemmet vaknade Melva så då blev det lek ute på altan och korvgrillning. Mysigt!
Nu sussar hon igen eftersom hon bara sov 40 minuter tidigare, lite gnäll och tjafs innan, hon tycker tydligen att en 40 minutare räcker på en hel dag, jag är inte riktigt överens med henne, och hon somna till slut så, morsan vann!

Nu ska jag skala potatis och försöka mig på att göra en gratäng, har alltid misslyckats då den blivit torr, men jag ger mig inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0