Spya och försäkringskassan

Usch denna morgon var inte rolig. Först försov jag mig och vaknade med ett ryck av att få en katt precis hoppandes vid huvudet och den andra katten på magen (dem lekte kull) och sen inte kunna gå upp i alla fall. Varför är det så svårt? Det är väl bara att gå upp, men nej! Omöjligt, får släpa mig upp 7,20 idag. Vilket gör att jag var 30 minuter sen till jobbet (nu har ju vi flextid så egentligen var jag inte sen, men eftersom min nya arbetstid är 8-16,30 så var jag sen, fast ändå inte) Plus att jag gick och la mig hungrig och illamåendes, åt en tidig middag. Vilket jag fick sota för imorse. Efter frukosten som bestod av blåbärssoppa och en rostad macka. Då spydde jag upp det. Happ. När ska jag sluta spy? Jag orkar inte längre. Bara för att jag inte gav bebis någon mat innan jag gick och la mig, då får man sota för det dagen efter. Gäller att tänka på det ikväll, för spy vill jag inte göra längre. Sen blev jag ju hungrig igen. Ond cirkel detta.

Men annars rullar det på idag, känner mig trött och uttråkad som vanligt. Tankarna far runt i huvudet på allt möjligt. Så mycket som är osäkert och som man inte vet hur det kommer bli och när och varför. Var i alla fall in på Försäkringskassans hemsida idag och skrev ut en bunt med papper. Har läst igenom det nu, men det gäller liksom inte riktigt mig så jag vet inte om jag vart något klokare. Får ringa och prata med dem hur det är med föräldrapenning när jag inte ska bo i Sverige. Mycket att tänka på, det kan man säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0