Envis liten bebis

22 mars gjorde jag rutinultraljudet. Allting såg bra ut, 2 armar, 2 ben. 10 fingrar. Såg ut som en liten knubbis. Tjocksmock. Hade ju även hoppats på att få se en skymt om det var en pojke eller flicka. Men det hade inte bebis tänkt. Nej bebis vägrade, rent ut sagt, att visa. Bebis knep med ben och låg som en skräddare. Det spelade ingen roll att barnmorskan puffade på magen, det spelade ingen roll att jag la mig på sidan och barnmorskan skakade hela mig. Bebis vägrade att visa. Envis som bara den. Men det ser jag som något positivt :-)

Jag har fortfarande svårt att förstå att det faktiskt bor någon i min mage. Som ska komma ut och leva med oss. Vi ska ta hand om och uppfostra denna varelse. Skrämmande och fantastisk känsla på samma gång.

Ska lägga upp en bild på bebis senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0